Ocena: cassie-ins.blogspot.com

sobota, 20 kwietnia 2013

Blog: cassie-ins.blogspot.com
Autorka: Cassie

Pierwsze wrażenie 7/10 pkt.

Cassie-ins - cóż to może oznaczać? Pewne jest, że pierwszą częścią adresu bloga jest ksywka Autorki. A co z wątkiem "ins"? Dobrze, by było gdyby czytelnik wchodząc pierwszy raz na bloga wiedział co oznacza adres i jaki ma przekaz. Tutaj niestety tego nie ma. No nic, przejdźmy dalej, do belki. W belce widzimy  favikonę przedstawiającą jakiś uśmiech (?) i ksywkę Autorki - Cassie. Rzeczywiście twórcze. Można by tu zastosować jakiś ciekawy cytat. Dałam siedem punktów, przede wszystkim wliczając tutaj piękny wygląd bloga. Kiedy weszłam na niego przywitały mnie delikatne, pastelowe kolory. Wszystko ładnie ze sobą współgra. Za to duży plus!

Szata graficzna 9/10 pkt.
Nie mam się do niczego przyczepić! Prawie wszystko jest bardzo dobre. Jedyną rzeczą, którą można by było zmienić jest wielkość tytułu posta - jest zdecydowanie za duża! Ogólnie wygląd bloga, muszę przyznać, że jest piękny. Autorka trafiła tu w mój gust - kocham pastelowe kolory. Nagłówek to w sumie tylko sześć przypadkowych zdjęć posklejanych razem z napisem w rogu, ale za to genialnie się komponuje z resztą; kolorystyką, tłem, szablonem. Czcionka w postach - czytelna, jedynie w tytułach mniej czytelna. Ale jest okej, ponieważ tylko tam jest tak i z racji tego, że to tytuł może, a nawet było by wskazane żeby odróżniał się. Układ kolumn jest w dwóch. Normalnie bym się do tego przyczepiła, ponieważ na większości blogów robi to niepotrzebny chaos, ale w przypadku tego bloga jest inaczej - estetycznie!

Styl postów 14/20 pkt. 
Autorka na blogu pisze przede wszystkim o swoim życiu. Zdarzają się posty i te lepsze, i te gorsze. Ciekawsze i mniej ciekawsze. Rozumiem, że jest to pamiętnik i jak już napisałam Autorka pisze tutaj o swoim życiu, ale kiedy nie dzieje się nic ciekawego, lepiej po prostu nie pisać posta, w którym opisuje się swój zwykły dzień. Zauważyłam, że na blogu znajdują się też notki tematyczne. Przeczytałam kilka z nich i stwierdziłam, że są dość ciekawe. Radzę pisać więcej takich postów! Błędów za dużo nie ma. Jeżeli już są to tylko stylistyczne. Gramatycznych i ortograficznych na szczęście nie zauważyłam.

Dodatki 4/5 pkt. 
Zauważyłam, że prawie w każdym poście Autorka dodaje chociaż jedno zdjęcie swojego autorstwa lub też wyszukane zdjęcie/obrazek w internecie nawiązujący do tytułu. Za to oczywiście duży plus! Nie wiem jak Wam, ale mi się czyta post lepiej, gdy jest w nim chociażby jedno zdjęcie, obrazek czy też gif. Jeżeli chodzi o gadżety, to tutaj też jest dobrze. Są wszystkie najpotrzebniejsze, ładnie poukładane.

Dodatkowe punkty 2/5 pkt. 
- za piękne, pastelowe kolory w szacie graficznej bloga,
- za estetykę.

Podsumowanie: 36/50 pkt. 
Na blogu najbardziej urzekł mnie wygląd. Jak już wspomniałam tutaj Autorka trafiła w mój gust - kocham pastelowe, delikatne kolory! Wygląd jest jak najbardziej na dobrą ocenę. Jednak blog, to blog. Radzę popracować trochę nad tematyką postów. Droga Cassie, jeżeli nie masz pomysłu na posta - po prostu go nie pisz. Może poszukaj jakiś inspiracji na różnych blogach - to powinno rozwiązać Twój problem. Życzę powodzenia!

12 komentarzy:

Cassie pisze...

Dziękuję za ocenę. Wiem, że moje notki nie są zbyt 'rozbudowane', ale będę się starała. Pozdrawiam :)
cassie-ins.blogspot.com

Anonimowy pisze...

a gdzie punkty za zdjęcia? ja bym jej dała z 40, widać że się stara.

Emsils pisze...

Dodatkowych punktów za zdjęcia nie dałam, ponieważ nie wykryłam w nich czegoś niepowtarzalnego. Punkty za zdjęcia, daję wtedy, kiedy mnie urzekną.
Możliwe, że się stara, ale po zliczeniu punktów wyszło tyle ile jest. I tak 36 punktów to dużo!
Drogi Anonimie, poczytaj sobie wcześniejsze oceny i zobacz, że ten blog na prawdę wysoko oceniłam porównując inne.

Anonimowy pisze...

Być może dlatego, że jest lepszy? o.O

Emsils pisze...

No jeżeli oceniłam wyżej - to sprawa oczywista, że jest lepszy od niektórych.

Kaasiaacee pisze...

A kolejka znowu stoi... chyba się swojej oceny nie doczekam, bo czekam około 1,5 miesiąca już ;c

MISTEJK. pisze...

zgadzam się !

Emsils pisze...

To, że pisałam w ubiegłym miesiącu tak często nie znaczy, że w każdym miesiącu będę pisała tyle ocen. Wiem, że piszę niesystematycznie, ale muszę pogodzić pisanie ocen z życiem prywatnym. Kiedy mam czas na prawdę staram się pisać. Żeby ocena bloga miała jakiś sens i nie była za krótka trzeba trochę czasu na nią poświęcić. Tak więc proszę o wyrozumiałość. :)

Aleksandra pisze...

Bardzo dobra ocena i zgadzam się z nią. Droga Emsils, kiedy pojawi się kolejna ocena... tak, wiem że masz swoje życie po za tym blogiem ale mogłabyś częściej dodawać ocenki, jestem na 7 miejscu w kolejce, a coś mi się wydaje że długo poczekam na ocenę, choć bardzo chciałabym jak najszybciej znać twoją opinię o blogu...

Anonimowy pisze...

no właśnie jestem teraz 1 w kolejce a czekam już prawie 10 dni

-__-

Kaasiaacee pisze...

Przepraszam bardzo z góry za to co napiszę, bo nie mam na celu nikogo urazić!

Jeżeli jutro kolejka nie ruszy, to przykro mi, ale rezygnuję z oceny, gdyż reklamuję twojego bloga poprzez baner od ponad miesiąca, a oceny się chyba NIGDY nie doczekam. Przykro mi, ale taka jest prawda! :(

Pozdrawiam!

Anonimowy pisze...

Czemu za gadżety jest tylko 4/5? Przecież wszystko ci się podobało.

Prześlij komentarz

Blog contents © Ocenialnia Blogów Emsils 2010. Blogger Theme by Nymphont.