Ocena: guma-balonowa.blogspot.com

środa, 8 maja 2013

Autorka: guma balonowa
Blog: guma-balonowa.blogspot.com


Pierwsze wrażenie 4/10 pkt. 
Adres bloga, czyli guma-balonowa.blogspot.com można powiedzieć, że jest oryginalny. Nigdzie jeszcze nie spotkałam się z takim oto adresem. Jednak czy mam doczynienie z blogiem kulinarnym? Nie, to pamiętnik. Dana osoba, żeby się zainteresować od pierwszego wrażenie blogiem musi wiedzieć od samego początku o czym on jest. W tym wypadku tak nie było. Gdybym nie przejrzała trzech pierwszych postów, pomyślałabym, że rzeczywiście oceniam blog kulinarny. Adres bloga idealnie pasował by do bloga poświęconego np. słodyczom, ale nie do pamiętnika. Przejdźmy dalej, do belki. Widzimy tam powtórzenie adresu. Było by lepiej, gdyby nie było tam tego myślnika. Zdecydowanie jest on do usunięcia. A co widzimy w nagłówku? Trzecie z rzędu powtórzenie. Pięknie! Czyżby Autorka była na prawdę tak mało kreatywna, żeby wymyślić chociażby w belce coś innego?

Szata graficzna 7/10 pkt. 
Tu już mogę dać na szczęście więcej punktów. Szata graficzna muszę przyznać, że jest świetna. Nie na każdym blogu możemy spotkać te kolory i takie tło. To jest zdecydowanie oryginalne. Nagłówek składa się z pięciu zdjęć i napisu. W sumie na wielu blogach widziałam takiego typu nagłówki, ale ten został wykonany estetycznie i starannie. Za to duży plus. Na blogu jest ogólnie przejrzyście. Na stronie głównej mamy trzy posty, co nie sprawia wrażenia długiego bloga, wręcz przeciwnie - łatwo przesuwa się stronę. Niestety muszę się doczepić do szerokości bloga. Cała strona wydaje się być dość szeroka, więc ja osobiście zmniejszyłabym ją trochę. Jest to kwestia kilkudziesięciu megapixeli.

Styl postów 17/20 pkt. 
Przeczytałam kilkanaście postów i stwierdziłam, że Autorka jak na swój wiek (13 lat) pisze dobre posty. Nie zauważyłam w nich jakiś strasznych błędów. Jedynie, od czasu do czasu znaki zapytania są stawiane błędnie - po spacji. Pamiętajmy, że przed żadnym znakiem interpunkcyjnym nie stawiamy jej. W kilku postach przykuły moją uwagę zwroty grzecznościowe, który piszemy oczywiście z wielkiej litery, lecz na tym blogu były napisane z małej. Więcej błędów moje oko nie ujrzało. Posty nie są treściwe, ale niektóre z nich, w tym tematyczne, są na prawdę ciekawe i czytając je wcale się nie zanudziłam. Pragnę jeszcze dodać, że wiele tytułów postów jest napisane po języku angielskim. Promujmy i szanujmy swój język ojczysty i starajmy się nie nadużywać innych języków.

Dodatki 5/5 pkt. 
Tutaj wszystko jest idealnie. Dodatków jest w sam raz - nie za dużo, nie za mało. Gadżety wszystkie najpotrzebniejsze, a także poukładane w dobrej, przejrzystej kolejności. W każdym poście znajduje się chociażby jedno zdjęcie lub piosenka. Tak trzymać!

Dodatkowe punkty 2/5 pkt.
- za urocze serca i nutki spadające z góry ekranu (sama się nimi trochę "pobawiłam" :D), 
- za posty tematyczne.

Podsumowanie: 35/50 pkt. 
Świetny wynik! Bardzo podoba mi się szata graficzna Twojego bloga. Jak już wspomniałam - jest w dużym stopniu oryginalna. Posty są dobre, ale mogły by być bardziej treściwe.Pamiętaj, że przed znakiem interpunkcyjnym nie stawiamy spacji, a zwroty grzecznościowe piszemy z wielkiej litery. 

5 komentarzy:

guma balonowa pisze...

Bardzo dziękuję za opinie. Postaram się poprawić wskazane błędy. Bardzo dziękuje i cieszę się za tak wysokie ocenienie :)

Gosia ♥ pisze...

Zgodna ocena :)

Kaasiaacee pisze...

Kiedy można spodziewać się kolejnej oceny? :)

Gosia ♥ pisze...

Kiedy napiszesz nową ocenę?

Kaasiaacee pisze...

Dołączam się do Gosi, bo już nie mam cierpliwości... Ileż można czekać? Eh :( Rozumiem- szkoła i te sprawy, ale aż tyle czasu???

Prześlij komentarz

Blog contents © Ocenialnia Blogów Emsils 2010. Blogger Theme by Nymphont.