Ocena: ourdreams-r-a.blogspot.com

sobota, 25 maja 2013

Blog: ourdreams-r-a.blogspot.com
Autorki: Rozalia Anonim, Ada Anonim

Pierwsze wrażenie 6/10 pkt. 
Moje odczucia po wejściu pierwszy raz na bloga ourdreams-r-a.blogspot.com były w dużej mierze mieszane. Tłumacząc na język polski pierwszą część adresu, wychodzi nam ciekawy zwrot "nasze marzenia". Ta część adresu jest jak najbardziej na pochwałę. Jednak co z drugą częścią? Mamy tam: -r-a. Do czego może to nawiązywać? Po chwili namysłu wpadła mi jednak do głowy pewna myśl. Blog ten prowadzony jest przez dwie przyjaciółki - Rozi i Adę. Tak więc możliwe, że druga część adresu nawiązuje właśnie do ich imion. Zagadkowo się tutaj robi. W belce widzimy kolejny angielski napis. Rozumiem, że język angielski jest językiem popularnym, ale kierujmy się także naszym ojczystym językiem. Napis w belce, czyli "Our Reality" tłumacząc na nasz język oznacza "Nasza rzeczywistość". Powiem szczerze, że w języku polskim brzmi to o wiele lepiej! Dziewczyny, może pomyślicie nad zmianą tytułu bloga na język polski? Ten wątek jest na prawdę ciekawy i daje wiele do myślenia zaciekawiając daną osobę. Jednak jak dla mnie, na pierwsze wrażenie jest za dużo angielskiego.

Szata graficzna 7/10 pkt. 
Z szatą graficzną tego bloga nie jest źle, jednak mogło by być lepiej. Zacznę może od kolorystyki. Muszę przyznać, że tu wszystko się zgadza. Świetnie dopasowałyście tło z resztą. Niestety na blogu nie znajduje się nagłówek. Może na innym blogu przeszkadzało by mi to bardziej, ale tutaj nie jest aż tak źle. Dziewczyny zastąpiły nagłówek tytułem bloga, czyli napisem "Our Reality", a pod spodem opisały jednym zdaniem swojego bloga: "Internetowy pamiętnik dwóch przyjaciółek - Rozi i Ady". Tekst urozmaica granatowe tło, na którym on sam widnieje. Bardzo dobrze zgrywa się to z tłem. Jednak kiedy nie zdecydowałyście się już na nagłówek radziłabym powiększyć rozmiar czcionki tytułu. Kiedy przewijałam gadżety na blogu moją uwagę przykuło archiwum. Czemu linki w nim mają inną czcionkę niż pozostały tekst na blogu? Wszędzie (oprócz tytułów) jest ta sama czcionka, tylko nie w archiwum. Zmieńcie to lepiej.

Styl postów 16/20 pkt. 
Przeczytałam mnóstwo postów i stwierdziłam, że obie dziewczyny piszą bardzo dobrze - i Rozi, i Ada. W teksie nie pojawiają się błędy ortograficzne, gramatyczne i stylistyczne. Przynajmniej ja nic takiego nie zauważyłam. Jednak moją uwagę przykuło kilka błędów interpunkcyjnych. Zarówno w wykonaniu Rozi, jak i Ady. Błędy na szczęście nie są jakieś masakryczne i jest ich na szczęście mało. Pamiętajmy o tym, że spację robimy dopiero po znaku interpunkcyjnym, a nie przed. Słowo, znak interpunkcyjny, spacja, kolejne słowo - taka zasada obowiązuje w większości przypadkach. Po przeczytaniu postów czułam jednak swojego rodzaju niedosyt. Posty dziewczyny piszą dość długie, ale w niektórych z nich jest za pusto. Radzę do niektórych postów wstawiać jakieś zdjęcie lub obrazek.

Dodatki 3/5 pkt. 
Dodatków na blogu, w tym gadżetów jest pełno. Jednak dużo nie znaczy zawsze dobrze. Moim zdaniem nie potrzebne jest youtube. Jeżeli chodzi o układ gadżetów mogło by być lepiej. Pierwsze siedem gadżetów jest dobrze ułożone, ale kolejne sześć jest za blisko siebie. Ze względów estetycznych zmieniłabym to.

Dodatkowe punkty 1/5 pkt. 
- za tło i kolory, które dobrze się zgrywają.

Podsumowanie: 33/50 pkt. 
Ogólnie Wasz blog jest dość dobry. Jednak posty piszecie przeciętne i radziłabym pomyśleć nad postami tematycznymi. One pomogą Wam zaciekawić czytelników. Radziłabym Wam też ograniczyć język angielski. Po za tym może wstawiłybyście jakiś nagłówek? Było by to na pewno dobre rozwiązanie. Powodzenia! 

2 komentarzy:

Anonimowy pisze...

"W innym wypadku przeszkadzało by mi to bardziej, ale na tym blogu nie przeszkadza mi to za bardzo."

Bierzesz się za ocenianie czyichś blogów, a sama robisz dwa błędy w zdaniu.
Ocena jednak jest dobra. Widac, że włożyłaś w ocenę dużo pracy

Emsils pisze...

Dziękuję, rzeczywiście to zdanie jest źle ułożone. Zaraz to poprawię. Po za tym mi także może zdarzyć się jakiś błąd. Nikt nie jest idealny.

Prześlij komentarz

Blog contents © Ocenialnia Blogów Emsils 2010. Blogger Theme by Nymphont.