Ocena: marii-lemontree.blogspot.com

piątek, 3 maja 2013

Blog: marii-lemontree.blogspot.com
Autorka: Marii

Pierwsze wrażenie 5/10 pkt. 
Kiedy pierwszy raz przeczytałam adres bloga, pierwsze co, to zastanowiłam się na tematyką tego bloga. Marii-lemontree - Marii, czyli w tym wypadku Autorka bloga. Lemontree - tłumacząc na język polski znaczy cytrynowe drzewo. Z tego co wynika blog jest pamiętnikiem. Tak więc co wiąże się drzewo cytrynowe z pamiętnikiem? Ano właśnie raczej nic. Chyba, że to drzewo dla Autorki bloga coś znaczy. W tytule bloga, jak i w belce widzimy znów to tajemnicze lemon tree. Nurtuje mnie pytanie co może ono oznaczać. Może kiedy zagłębie się w lekturę bloga coś wywnioskuję. Jeżeli chodzi jeszcze o belkę widzimy tam wstawioną favikonę. Co przedstawia? Hm.. Jakiś wzorek/kajedoskop? W sumie co przedstawia favikona nie jest takie ważne. Ważne, że Autorka bloga wstawiła własną. Ogólnie pierwsze wrażenie aż tak złe nie było. Doczyniły się do tego przyjazne dla oka odcienie zieleni.

Szata graficzna 5/10 pkt. 
Gdy weszłam na bloga po raz pierwszy, moją uwagę przykuły właśnie te delikatne odcienie zielonego koloru. Ani w tytule bloga, posta i linków jak i w tle nie razi w oczy, a wręcz bardzo ładnie się komponuje. Szerokość bloga jest także bardzo dobrze dobrana. Jeżeli chodzi o pochwały o wyglądzie bloga to chyba tyle. Przejdźmy teraz do minusów. Istotną rzeczą jest to, że na blogu jest bardzo pusto. Lubię minimalizm, ale nie aż taki. Niby większość jest w porządku, ale zdecydowanie brakuje mi tu chociażby najprostrzego nagłówka. Radzę właśnie go wstawić, albo po prostu powiększyć tytuł bloga na całą szerokość.

Styl postów 10/20 pkt.
Zauważyłam, że Autorka tego bloga ma spore problemy z interpunkcją. Jest to istotna rzecz w blogu i dość rzucająca się w oczy. Kiedy ja osobiście zjechałam na dół bloga, aby przeczytać posty, od razu zobaczyłam, że wszystkie znaki interpunkcyjne są całkowicie źle wstawione. Na tym oto blogu znaki interpunkcyjne stawiane są raz po spacji, raz przed samym danym słowem, a jeszcze raz całkowicie inaczej. Powinno być następująco: słowo, znak interpunkcyjny, spacja, kolejne słowo. Więcej błędów, które pojawiają się często na szczęście nie zauważyłam. Autorka pisze zdania dobrze zbudowane, używa poprawnej polszczyzny i kieruje się zasadami gramatycznymi.

Dodatki 3/5 pkt. 
Marii w postach często dodaje filmiki, gify lub też po prostu zdjęcia. Jest to oczywiście pozytywne! Kiedy w poście znajduje się coś oprócz tekstu - od razu milej się czyta. Gadżety na blogu są te, które są najpotrzebniejsze. Jedynie brakuje mi tu etykiet postów. Jest to jednak potrzebna rzecz na blogu.

Dodatkowe punkty 1/5 pkt.
-
za kolorystykę, która świetnie ze sobą współgra!

Podsumowanie: 24/50 pkt. 
Wyszło jak wyszło - źle nie jest, ale idealnie także nie. Najbardziej radzę popracować nad interpunkcją i wyglądem bloga. Powodzenia! 

7 komentarzy:

Hope pisze...

Dobra ocena bloga. Ładny wygląd!

Anonimowy pisze...

Droga Emsils, powinnaś zmienić menu na górze, gdyż nie da się wejść w niektóre zakładki. Mam problem by wejść w zakładkę "kolejka" - zmień to jeśli możesz.

Emsils pisze...

Naprawdę? Ja normalnie mogę wejść na wszystkie zakładki... No nic, zaraz przeniosę je na pasek boczny, może to coś pomoże :)

MISTEJK. pisze...

dziekuję za ocenę - tytuł bloga -tytuł jednej z moich ulubionych piosenek :)pracuję nad nagłówkiem :)

Anonimowy pisze...

Dziękuję, za zamianę menu :) U mnie nie dało się wejść w te zakładki :( Najeżdżałam myszką np. na kolejka a mi się wyświetlał napis regulamin a po kliknięciu nie dało się na to przejść -,- Teraz jest dobrze... ; *

guma balonowa pisze...

Kiedy można spodziewać się następnej oceny ?

Webownia pisze...

A no właśnie, ta interpunkcja to jest zmora internautów w ostatnim czasie. Tu faktycznie trzeba nad nią popracować.

Prześlij komentarz

Blog contents © Ocenialnia Blogów Emsils 2010. Blogger Theme by Nymphont.