Ocena: anetaa94.blogspot.com

środa, 27 marca 2013

Blog: anetaa94.blogspot.com
Autorka: Anetaa94

Pierwsze wrażenie 4/10 pkt.
Kiedy weszłam po raz pierwszy na bloga, moje pierwsze wrażenie nie było w dużej mierze pozytywne. Może zacznijmy od adresu - anetaa94.blogspot.com - nic nadzwyczajnego. Imię Autorki bloga, zdublowana litera "a" i liczba 94. Autorka mogła by tutaj zdecydowanie wymyślić coś bardziej ciekawszego, bo adres nie zwala z nóg swoją niepowtarzalnością. Przejdźmy do belki - widzimy tam prosty napis "anetaa". Tutaj także Autorka nie wykazała się swoją pomysłowością. Zamiast imienia Autorki z dublowaną literą mógłby by pojawić się tam jakiś ciekawy cytat. Aneto, pomyśl nad tym. Dalej, nagłówek - kolejne powtórzenie. Na środku napisany jest adres bloga, otoczony jakimś wzorem i białe tło. Mogło by być lepiej. Nagłówek powinien być bardziej wyśrodkowany, ale o tym już w następnym punkcie. Jednak pamiętajmy, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze i od tego wszystko zależy - czy czytelnik się zainteresuje, czy będzie wolał opuścić blog.

Szata graficzna 3/10 pkt.

Cały wygląd bloga muszę przyznać, iż jest niestety nie za ciekawy. Jak już wspomniałam w punkcie powyżej na nagłówku widzimy adres bloga otoczony jakimś wzorem. Nic tu nie wzbudziło mojego zainteresowania. Autorka mogła by dodać tam jakieś ciekawe elementy. Może nie było by tak źle z nagłówkiem gdyby nie ta nadmierna ilość białego tła po prawej stronie. Nagłówek powinien być dobrze wyśrodkowany! Jeżeli chodzi o szerokość bloga to tutaj także klapa. Wszystko na blogu wydaje się straszliwie wielkie! Dobrze było by zmniejszyć szerokość. Postów na stronie głównej także jest za dużo - aż pięć. Przez to trudno przewija się pasek, na miejscu Autorki dałabym na stronę główną trzy posty. Wtedy było by idealnie! Kolorystyka - tutaj mogę wreszcie napisać coś pozytywnego. Kolor linków wraz z tłem bardzo ładnie do siebie pasują i współgrają.

Styl postów 5/20 pkt.

Aj, tutaj także słabiutko! Myślałam, że w tym punkcie będzie już lepiej, ale niestety się myliłam. Zasmucił mnie fakt, że Autorka jest w trzeciej klasie liceum i robi tak dużą masę błędów! Na blogu roi się przede wszystkim od błędów gramatycznych i stylistycznych. Przykłady:

1. "Jak Wam minął dzień - ja miał lajtowy i dosyć szybciutki mi minął co oznacza, że przede mną długo oczekiwany weekend." - Bardzo ciężko jest się doczytać z tego zdania i domyśleć się o co chodzi. Zdanie to mogło by się rozdzielić na trzy i powinno brzmieć następująco: Jak Wam minął dzień? Mi minął lajtowo i dosyć szybciutko. A już wkrótce długo oczekiwany prze mnie weekend!
2. "Dzień minął dzień jak co dzień, bez jakichkolwiek rewelacji." W tym zdaniu Autorka coś pomieszała. Powinno być: Dzisiejszy dzień minął mi jak co dzień, bez jakichkolwiek rewelacji.
3. "Jutro czeka mnie kartk z polskiego, spr z wosu ;)" Kiedy piszemy jakiś skrót na końcu wyrazu powinna być kropka, chyba że skrót pochodzi od pierwszej i ostatniej litery wyrazu - wtedy już kropki nie dajemy, ale w tym zdaniu tak nie było, a kropki niestety nie ma. Poprawna forma: Jutro czeka mnie kartk. z polskiego i spr. z wosu lub lepsza forma, bez żadnych skrótów: Jutro czeka mnie kartkówka z polskiego i sprawdzian z wosu.

Powyżej wymieniłam tylko błędy gramatyczne i stylistyczne, ale zauważyłam też mnóstwo błędów interpunkcyjnych. Dogra Aneto, zapamiętaj, że przed danym słowem nie dajemy spacji i potem dopiero znaku interpunkcyjnego! Kolejność jest następująca: słowo, znak interpunkcyjny, spacja, następne słowo. Ku mojemu zdziwieniu znalazłam tam też kilka błędów ortograficznych! Co jak co, ale tego się nie spodziewałam. Kiedy nie wiemy jak się pisze dane słowo wystarczy zajrzeć do słownika, nawet tego internetowego.

Dodatki 3/5 pkt.
Dodatków na blogu jest mnóstwo. Zaczynając od gadżetów, a kończąc na zdjęciach. Na blogu gadżety są tylko te najpotrzebniejsze, jednak ułożone są tak, że sprawiają wrażenie chaosu na blogu. Ja osobiście ułożyłabym je następująco - w pasku bocznym od góry: statystyka, o mnie, fanpage, archiwum bloga, ulubione blogi, współpraca, a na dole obserwatorzy. Tak by było idealnie! Jedyne czego mi brakuje w gadżetach to etykiety. Dobrze by było gdyby znajdowały się na blogu, tak czytelnikowi łatwiej wyszukać post o danej kategorii. Przejdźmy dalej - do zdjęć. Jak już wspomniałam zdjęć na tym blogu jest mnóstwo! Jest ich mnóstwo i są gigantycznej wielkości! Radzę zmniejszyć te zdjęcia i ograniczyć je pod względem ilości.

Dodatkowe punkty 0/5 pkt.
Niestety nic na tym blogu mnie nie urzekło.

Podsumowanie: 15/50 punktów

Słabiutko, słabiutko. Myślę jednak, że wszystkie Twoje błędy da się naprawić! Zastosuj się do wskazówek, które dałam Ci w poprzednich punktach, a będzie na pewno lepiej. Powodzenia! :)

15 komentarzy:

Kasia Z. pisze...

Hmm... W sumie to się zgadzam z oceną tego bloga.

Gosia ♥ pisze...

Widziałam poprzedniego posta.
Ja dość dawno temu to zmieniłam. Byłam chyba druga lub trzecia :(

Emsils pisze...

No tak, ale ja już byłam w trakcie pisania oceny.
Jeżeli chcesz - możesz zgłosić się jeszcze raz.

Gosia ♥ pisze...

No tak ale na ocenę czekałam już koło 2 tygodni :(

Emsils pisze...

I dlatego zaczęłam już wcześniej pisać ocenę, ale Ty wtedy zmieniłaś wygląd bloga.

Gosia ♥ pisze...

Może jak zdecyduję się na dłuższy wygląd bloga bo ten co mam teraz nie długo zmienię.

MISTEJK. pisze...

dobra ocena :)

Unknown pisze...

Mogę do ciebie jakiś kontakt??

Emsils pisze...

Mój E-Mail: emsils.ocenialnia@gmail.com :)

Unknown pisze...

Dzięki.

Unknown pisze...

Świetna ocena.
Też chcę zacząć oceniać.
Dasz na moim blogu parę wskazówek ?
Proszę. Możesz zacząć jak zrobiłaś zakładki bo ich nie potrafię.

Unknown pisze...

ocena-ollcias.blogspot.com

Agata Psiary pisze...

Chciałabym zapytać co ile dni oceniasz blogi, czekam już ponad dwa tygodnie na ocenę.
Obecnie jestem druga w kolejce :)

Emsils pisze...

To zależy. Piszę kiedy mam czas, ponieważ muszę pogodzić pisanie ocen ze szkołą.

Agata Psiary pisze...

Rozumiem :)

Prześlij komentarz

Blog contents © Ocenialnia Blogów Emsils 2010. Blogger Theme by Nymphont.