Ocena: kirachantal.blogspot.com

piątek, 15 marca 2013

Blog: kirachantal.blogspot.com
Autorka: Chantal Sim

Pierwsze wrażenie 6/10 pkt.
Kiedy otworzyłam pierwszy raz blog moja uwaga skupiła się na uroczym tle. Nagłówek to tylko sam napis na białym tle - bardzo zwykły i nieprzesadzony. Jednak nagłówek z tłem naprawdę dobrze się komponuje! Szablon bloga także bardzo ładny i estetyczny. Jeżeli chodzi o wygląd, to pierwsze wrażenie jest bardzo dobre! Przejdźmy dalej - do adresu bloga. Kirachantal.blogspot.com - co może oznaczać wątek "kirachantal"? Dopiero kiedy przeczytałam napis na belce "Kira Chantal ♥", zrozumiałam co jest napisane w adresie bloga. Dobrze by było, gdyby w adresie był np. myślnik oddzielający te dwa słowa. Kiedy domyśliłam się co jest napisane w adresie bloga myślałam co może oznaczać Kira Chantal. Nic jednak nie mogło mi przyjść do głowy, ale z ciekawości weszłam w zakładkę "O mnie" i wszystkiego się dowiedziałam - Kira Chantal to imiona Autorki bloga.

Szata graficzna 7/10 pkt.
Jak już wspomniałam w podpunkcie powyżej, wygląd zrobił na mnie dobre wrażenie. Pozwolę sobie powtórzyć istotną rzecz: nagłówek bardzo dobrze komponuje się z tłem! Tło jest szeroko urozmaicone, a nagłówek zwykły. Szablon estetyczny, jednak lepiej było by ograniczyć gadżety na blogu w pasku bocznym, ponieważ jest ich za dużo i sprawiają wrażenie lekkiego chaosu w pasku. Kolorystyka ładnie pasuje do tła bloga. Jednak niezbyt podoba mi się czcionka tytułu posta - jest mało czytelna. Co jak co, ale posty czyta się bardzo dobrze i szata graficzna jest na pochwałę!

Styl postów 12/20 pkt.
Autorka na blogu opisuje swoje codzienne życie. W niektórych postach pisze krótko, zwięźle i na temat, a w niektórych się dużo rozpisuje. Blog jest od pisania, więc nie mam tu żadnych zastrzeżeń, że się rozpisujesz - to bardzo dobrze! Prawie w każdym poście możemy znaleźć jakieś zdjęcie, czy to z Internetu, czy z archiwum Autorki. Jeżeli chodzi o samą pisownię powiem tak: z ortografią jest dobrze, ale masz kłopot z gramatyką i interpunkcją. W niektórych postach znalazłam zdania, które całkowicie pozbawione są sensu. Niekiedy przecinki i inne znaki interpunkcyjne stawiasz dobrze, a niekiedy źle. Nie wiem z czego to wynika, ale zapamiętaj - kolejność jest następująca: słowo, przecinek, spacja, słowo!               

Dodatki 3/5 pkt.
Jak już wspomniałam gadżetów w pasku bocznym jest za dużo. Lepiej żebyś usunęła kilka z nich i zostawiła te najpotrzebniejsze, czyli: kontakt, strony, obserwatorzy, statystyka, o mnie i archiwum bloga. Reszta jak dla mnie jest niepotrzebna i sprawia wrażenie chaosu.            

Dodatkowe punkty 2/5 pkt.        
-
za tło,
- za niektóre, długie i rozwinięte posty.

Podsumowując
Blog sprawia dobre wrażenie, jednak ograniczyłabym gadżety i zmieniła czcionkę w tytule postach, a także popracowała nad interpunkcją i ortografią. Reszta jest dobra!
Razem Autorka otrzymała 30/50 punktów. Świetnie!

3 komentarzy:

Kira Chantal pisze...

Bardzo dziękuję za ocenę :) jeśli chodzi o styl pisania to prawda i z resztą także się zgadzam :3 Z oceny jestem zadowolona, jeszcze raz dziękuję!

Kasia Z. pisze...

Zgadzam się z oceną w 100% ! <3

Gosia ♥ pisze...

Nom ocena zgadza się z prawdą :*

Prześlij komentarz

Blog contents © Ocenialnia Blogów Emsils 2010. Blogger Theme by Nymphont.