Ocena: spacer-po-niebiee.blogspot.com

czwartek, 28 marca 2013

Blog: spacer-po-niebiee.blogspot.com
Autorka: Olaa

Pierwsze wrażenie 4/10 pkt.
Spacer-po-niebiee.blogspot.com - kiedy przeczytałam pierwszy raz adres tego bloga, pierwszą myślą która przyszła mi do głowy był pogodny, pełen optymizmu blog. Jednak kiedy weszłam na niego zdziwiłam się, bardzo się zdziwiłam. Przywitała mnie szarość, a w tym mnóstwo czerni. Wydaje mi się, że niestety adres nie do końca pasuje do bloga. Przejdźmy do belki. W belce widzimy napis: spacer po niebie, powtórzenie adresu. W tym przypadku jednak mi to nie przeszkadza, ponieważ ten wątek ma w sobie coś ciekawego i rzadkiego. Po lewej stronie widzimy favikonę przedstawiającą krzyż. Nie będę tego komentować, gdyż nie wiem do czego to nawiązuje i nie wiem jakie poglądy religijne ma Autorka. Możliwe jest też to, że Autorka wstawiła tam krzyż, bo spodobała jej się dzisiejsza moda właśnie na ten wzór. Tych dwóch rzeczy nie wiem i nie będę się wypowiadać, żeby tutaj nic bezpodstawnie nie oczerniać.

Szata graficzna 5/10 pkt.
Jak już wspomniałam blog jest dosyć ciemny. Jednak dobrze, że Autorka jako kolor linków wybrała jasny niebieski. To w jakimś stopniu ożywia wygląd bloga, a więc nie jest tak źle. Na nagłówku widzimy trzy zdjęcia: na pierwszym glany, na kolejnym księżyc przy którym na dole napisany jest adres bloga i na ostatnim zdjęciu tatuaż z krzyżem na plecach pewnej dziewczyny. W sumie nic specjalnego, ale dobrze się komponuje z czarnym tłem bloga i z białym tłem postów. Jeżeli chodzi o szerokość bloga wydaje mi się za duża. Wątek gdzie są posty jest zdecydowanie za szeroki, a pasek boczny za wąski. Zmieniła bym to.

Styl postów 10/20 pkt.

Przeczytałam kilkanaście postów i nie dopatrzyłam się żadnych błędów ortograficznych. Tutaj widać, że Autorka ma to opanowane. Jednakże z interpunkcją jest już gorzej, ale nie jest aż tak źle. W niektórych zdaniach jest za dużo znaków interpunkcyjnych, a w niektórych za mało. Przechodząc do gramatyki i stylistyki - tutaj jest już niedobrze. W prawie każdym przeczytanym poście dopatrzyłam się któregoś z tych błędów. Olu, dobrze by było gdybyś od czasu do czasu przypomniała sobie zasady gramatyczne i popracowała nad budową zdań. Dla porównania kilka z nich z różnymi błędami:

1. "Wszystko co było bardzo bliskie mojemu sercu, rozpłynęło się, znikło, odeszło." Nie pisze się, ani nie mówi "znikło" tylko zniknęło.
2. "Głowa mnie ostatnio bardzo boli, i mam strasznie często zawroty." Przed "i" nie dajemy przecinka!
3. "Do tego bóle kręgosłupa, kłucie gdzieś w żebrach (a teraz łupi mnie szyja, i ręka, zawsze spoko!)" Tu znów jest przecinek przed "i", a tego nie dajemy w tym przypadku. Po za tym znak interpunkcyjny dajemy po, a nie przed nawiasem.
Zauważyłam, że prawie wszędzie Autorka przed spójnikiem "i" stawia przecinek. Jest to oczywiście błąd! Proszę sobie zapamiętać, że przed tym spójnikiem nie dajemy przecinka!

Dodatki 3/5 pkt.
Dodatków na blogu nie jest ani za dużo, ani za mało. Gadżety są wszystkie te, które są najpotrzebniejsze. W postach często pojawiają się ciekawe animacje i piosenki nawiązujące do danego posta. Za to duży plus, bo na niewielu blogach coś takiego się pojawia! Od czasu do czasu Autorka dodaje także zdjęcia, czy to swoje, swojego brata czy przyrody lub widoku.

Dodatkowe punkty 3/5 pkt.
- za trafne opisywanie swoich uczuć,
- za często dodawane na blogu gify,
- za często dodawane na blogu piosenki.

Podsumowanie: 25/50 pkt.

Bardzo dobry wynik! Ogólnie blog mi się spodobał, ale popracowałabym trochę na postami. Przypomnij sobie zasady gramatyczne i tworzenie zdań, a także interpunkcję. Pamiętaj, że przed spójnikiem "i" nie stawiamy przecinka! Muszę Cię Olu jeszcze raz pochwalić za te te piosenki i gify, które wstawiasz do postów - świetny pomysł i rób tak dalej!

11 komentarzy:

Agata Psiary pisze...

Zgadzam się z oceną :)

V. pisze...

A treści to się już nie analizuje? Taką ocenę można napisać w ciągu 20 minut i podporządkować połowie blogów.

Emsils pisze...

Jeżeli Ci coś nie pasuje - proszę bardzo, droga wolna, załóż własną ocenialnię.

Gosia ♥ pisze...

Kiedy napiszesz ?

Anonimowy pisze...

Hej! Jest jakaś możliwość dołączenia do Ciebie(oceniających)?

Unknown pisze...

Nie ma tu naboru.

Gosia ♥ pisze...

Serio stało się coś ? Dlaczego nie piszesz od paru tygodni ?

Kaasiaacee pisze...

Nie odbierz tego jakoś obraźliwie, bo chciałam się tak tylko z ciekawości zapytać. Rozumiem, że zapewne masz szkołę, naukę, to rzecz oczywista. W święta nie pisałaś, to również rzecz oczywista, bo każdy chce spędzić ten czas z rodziną, ale od 7 dni nic nie dodajesz, kolejka się w ogóle nie rusza... Kiedy coś napiszesz? :)

Emsils pisze...

Przepraszam najmocniej jak potrafię za moją długą nieobecność. Przez ten okres miałam straszny problem z Internetem, na początku straszliwie wolno działał, a później już w ogóle nie mogłam na niego wejść. Teraz jest już wszystko naprawione i oceny będę się pojawiać regularnie. Jeszcze raz przepraszam!

Emsils pisze...

Jak na razie nie szukam nikogo do pomocy. :)

Unknown pisze...

Czesć !
Coś dawno nie piszesz :(
A i ciekawa ocena.
Mam pytanie mogła byś mi dać parę wskazówek? Bo właśnie założyłam bloga z ocenami.
ocenialnia-joannas.blogspot.com

Prześlij komentarz

Blog contents © Ocenialnia Blogów Emsils 2010. Blogger Theme by Nymphont.