Ocena: w-zwierciadle--codziennosci.blogspot.com

wtorek, 26 marca 2013

Blog: w-zwierciadle--codziennosci.blogspot.com
Autorka: Wspaniała Lama

Pierwsze wrażenie 6/10 pkt.
Zacznijmy od adresu bloga: jest prosty i łatwy do zapamiętania, idealnie pasuje do bloga pamiętnikowego. W zwierciadle codzienności - bardzo ciekawe i magiczne stwierdzenie. Może zainteresować danego czytelnika! W belce widnieje następujący napis: Pamiętnik Dominiki. Co możemy przez to stwierdzić? Autorka bloga ma na imię Dominika i prowadzi pamiętnik. W blogosferze jest już mnóstwo blogów zatytułowanych pamiętnikiem, więc Autorka mogła by zastosować tu coś bardziej twórczego, np. jakiś mądry i ciekawy cytat. Jeżeli chodzi o pierwsze wrażenie wyglądu bloga, zdecydowanie nagłówek jest do wymiany. Całkowicie psuje całą pastelową kolorystykę, ale o tym już w następnym punkcie.

Szata graficzna 7/10 pkt.

Powiem tak - cały wygląd bloga jest bardzo ładny. Pastelowy kolor dodaje blogowi uroku i estetyki. Jednakże jeżeli chodzi o nagłówek nie jest on niezwykle piękny. Widzimy na nim napis "Pamiętnik Dominiki", a pod nim pięć zdjęć. Muszę przyznać, że zdjęcia zdecydowanie nie pasują do całościowej, delikatnej szaty graficznej - są za bardzo mocne pod względem kolorystyki. Moim zdaniem do polepszenia wyglądu bloga zdecydowałam bym się już na sam napis w nagłówku, bez żadnych zbędnych zdjęć, które tam nie pasują. Przejdźmy dalej - szablon bloga bardzo dobrze pasuje, wszystkie belki są dobrze poukładane, nic nie wystaje - jest dobrze! Linki także świetnie się komponują i pasują do reszty. Wszystkie gadżety, które znajdują się na blogu są dobrze poukładane i co najważniejsze - nie ma w śród nich żadnych niezbędnych dodatków. Za to duży plus!

Styl postów 13/20 pkt.
Przeczytałam kilkanaście postów i stwierdziłam, że błędów ortograficznych prawie w ogóle nie robisz. Tylko w jednym lub w dwóch postach znalazłam pewien błąd, ale na liczbę przeczytanych prze mnie postów to nic. Jenak z gramatyką jest już gorzej. Przypomnij sobie zasady gramatyczne i przypadki! Większość zdań jest ułożone logicznie, ale istnieją tam też takie, które nie są do zrozumienia. A jeżeli chodzi o interpunkcję - tam też nie masz większych problemów. Niestety posty nie są za długie i to mnie zasmuciło. Dobrze by było gdybyś troszkę bardziej się rozpisywała.

Dodatki 3/5 pkt.
Gadżetów nie jest ani za dużo, ani za mało! Wszystkie, które znajdują się na blogu są potrzebne i nie ma żadnych zbędnych, które wprowadzałyby chaos na blogu. Jedyne czego mi brakuje to etykiety postów, dobrze by było gdyby znajdowały się w pasku.

Dodatkowe punkty 1/5 pkt.
-
za niektóre, bardzo ładne zdjęcia!

Podsumowując
Po zliczeniu punktów wyszło 30/50 punktów. To bardzo ładny wynik! Jak już wspomniałam zmieniłabym nagłówek  bloga na bardziej delikatny. Pomyśl nad tym, ponieważ to dobra rada.

4 komentarzy:

Hope pisze...

Zamówiłam już nagłówek na pewnym blogu! Pracuję nad gramatyką. Bardzo dziękuję za ocenę.

Aleksandra pisze...

Witam, jakiś czas temu zgłaszałam bloga do oceny, chciałam spytać - czy przyjmiesz to zgłoszenie i zamieścisz mój blog na liście oczekujących ? Byłabym niezmiernie wdzięczna, zależy mi na tej ocenie : )

Gosia ♥ pisze...

Nom nagłówek jest zwykły. Ale nawet ładny :P
Mi się podoba.

Emsils pisze...

Oczywiście! Za chwilę to zrobię.

Prześlij komentarz

Blog contents © Ocenialnia Blogów Emsils 2010. Blogger Theme by Nymphont.