Ocena: pamietnik-gabi.blogspot.com

środa, 13 marca 2013

Blog: pamietnik-gabi.blogspot.com
Autor: Gabi;*

Pierwsze wrażenie 7/10 pkt.
Adres pamietnik-gabi.blogspot.com jest adresem bardzo łatwym do zapamiętania. Po samym nim, możemy już wywnioskować o czym jest blog - jest oczywiście pamiętnikiem pewnej nastoletniej dziewczyny o imieniu Gabi. Wchodząc na stronę Autorki wyświetliła mi się belka z napisem "Pamiętnik-Gabi ǀ blogspot". Pierwsza część jak najbardziej jest dobra, ale nie wiem po co jest już druga - "blogspot". Jeżeli chodzi o favikonę bloga, to przedstawia ona filiżankę z kawą. Nie mam pojęcia do czego to nawiązuje, czyżby Autorka już w tak młodym wieku piła kawę? Tego nie wiem. Co jak co, ale i tak pierwsze wrażenie jest bardzo dobre!

Szata graficzna 7/10 pkt.
Zacznijmy od nagłówka. Na nagłówku możemy zobaczyć siedem zdjęć Autorki bloga na zielonkawym tle, a na dole adres bloga. Nie jest to za bardzo twórcze, ale zdjęć na szczęście nie jest za dużo i Autorka nie przedobrzyła. Tło bloga jest w takim samym kolorze, co nagłówek co w przypadku bloga "Pamiętnik-Gabi" sprawia dobre wrażenie. Szablon muszę przyznać, iż jest bardzo estetyczny. Niestety jeśli chodzi o gadżety to moim skromnym zdaniem jest ich o wiele za dużo!

Styl postów 10/20 pkt.
Zacznę od tego, iż posty publikowane są prawie codziennie i to jest oczywiście na plus! Właściwie wszystkie poty są o codziennym życiu Autorki bloga. Rozumiem, że jest to pamiętnik, ale wydaje mi się, że lepiej pisać posty rzadziej i ciekawiej. Autorka zamieszcza mnóstwo swoich zdjęć i zdjęć ze swojego życia. W sumie w żadnych stopniu ta ilość zdjęć mi nie przeszkadza, ponieważ Gabi jak na swój wiek robi je bardzo dobrze! Jednakże uważam, że w postach jest za mało tekstu, przy czym za dużo emotikonek. Lepiej ograniczyć te buźki. Jeżeli chodzi o interpunkcję to nie jest źle, ale w kilku postach natknęłam się na błędy tego typu:
"W poniedziałek i we wtorek rekolekcje, w środę i w piątek jakieś odkrywanie talentów.?" - Przed znakiem zapytania, wykrzyknikiem lub przed innymi znakami interpunkcyjnymi nie stawiamy kropki. Proszę to sobie zapamiętać, jest to bardzo ważne!
Muszę jeszcze wspomnieć, iż w wielu postach Autorka nie daje kropki na końcu zdaniach.

Dodatki 3/5 pkt.
W lewej belce gadżetów jest na prawdę dużo! Są te najpotrzebniejsze i są te też mniej potrzebne. Translator, O mnie, Statystyka, Obserwatorzy bloga i Archiwum bloga może jak najbardziej zostać. Jeśli chodzi o We love it, Twitter, Ask i Photoblog wydaje mi się, że lepiej było by stworzyć oddzielną stronę na blogu i tam powklejać te wszystkie buttony i tym podobne, ponieważ w pasku bocznym jest na prawdę tego za dużo!

Dodatkowe punkty 3/5
- za zdjęcia,
- za estetykę na blogu,
- za prostotę.

Podsumowując
Blog jak najbardziej przypadł mi do gustu. Jedynie nie podoba mi się ta nieszczęsna ilość tych gadżetów w pasku boczny. Reszta jest bardzo dobra!
Zliczając wszystkie punkty Autorka dostała 30/50 punktów. Gratuluję, świetny wynik!

4 komentarzy:

Kasia Z. pisze...

Piszesz na prawdę świetne oceny! <3

Gabriela Zuzanna Ziach pisze...

Jeśli chodzi o tę kropką przed znakiem zapytania to wstawiłam ją specjalnie, ponieważ tak lubię. Oczywiście jeśli chodzi o pisanie w rzeczywistości to nigdy bym jej nie postawiła :)

Bardzo podobała mi się twoja ocena i dziękuje, że wyraziłaś swoją opinię.

~Pozdrawiam

Gosia ♥ pisze...

Oceniasz coraz surowiej. Ale masz dobre pomysły na ocenę.

brechot pisze...

Dobrze oceniasz

Prześlij komentarz

Blog contents © Ocenialnia Blogów Emsils 2010. Blogger Theme by Nymphont.