Ocena: warkoczezkokardkami.blogspot.com

poniedziałek, 11 marca 2013

Blog: warkoczezkokardkami.blogspot.com
Autor: Nikola

Pierwsze wrażenie 4/10 pkt.
Z przykrością muszę stwierdzić, iż pierwsze wrażenie mnie jakoś nie powaliło. Adres bloga brzmi: "warkoczezkokardkami.blogspot.com". Dosyć trudno się z niego rozczytać, a kiedy wpisujemy go, aby na niego przejść można popełnić błędy. W adresie nie ma żadnych znaków, które oddzielałyby poszczególne słowa. Jednakże jakoś się rozczytałam - rozdzielając słowa wychodzi nam "warkocze z kokardkami". Może to jakiś blog o różnych ciekawych fryzurach - jak je wykonać samemu, lub też blog o modzie, urodzie? Nie, jest to pamiętnik. W belce jest prosty napis "Nikola ♥", którym jest zapewne imię Autorki bloga.

Szata graficzna 4/10 pkt.
Wygląd bloga jest dosyć prosty, jednak, Autorko bloga nie bój się trochę poeksperymentować z wystrojem! Jeśli chodzi o szablon powiem tak - jest okej. Napisy pod nagłówkiem "Strona główna" i "Facebook" bym zdecydowanie pomniejszyła - za bardzo skupiają na sobie uwagę przy pierwszym wejściu na bloga. Nagłówek nie jest ani dobry, ani zły. Widać na nim trzy zdjęcia Autorki; dwa takie same po obu bokach, tylko, że odwrócone i w środku jeszcze jedno, a na nim napis "NIKOLA . ♥". Hmm... Nagłówek może zostać, lecz na Twoim miejscu zmieniłabym także kolor linków, tytułu potu itp. Jak na razie jest to silny granat, a ja bym go zamieniła na jasny niebieski - wtedy od razu by się ładnie komponował z tłem oraz nagłówkiem. Ten mocny granatowy zdecydowanie tam nie pasuje! Co bym jeszcze zmieniła? Zmieniłabym jeszcze szerokość lewego paska bocznego na lekko większą i kolejność gadżetów z "obserwatorzy", "o mnie" i "archiwum bloga" na: "o mnie", "archiwum bloga" i "obserwatorzy". Jeżeli chodzi o ilość postów na stronie głównej to jest ich zdecydowanie za dużo - aż siedem! Zamiast siedmiu daj lepiej cztery. Jednym słowem: Większość rzeczy z wyglądu jest do poprawy!

Styl postów 15/20 pkt
Autorka - Nikola - pisze dosyć długie posty, co jest oczywiście na plus, ponieważ blog jest od pisania! Dodaje także masę zdjęć ze swojego życia, upamiętniając różne ciekawe wydarzenia. Na blogu pisze przede wszystkim o swoim życiu, codzienności. To, co pisze Autorka jest jak najbardziej dobre, ale jeśli chodzi o interpunkcję to jest masakra! Przed i po znaku interpunkcyjnym nie stawiamy spacji! Ten błąd autorka popełniła w sumie w każdym poście. Z gramatyką nie jest źle, ale mogło by być oczywiście lepiej. Co do ortografii nie mam żadnych zastrzeżeń - wszystko jest dobrze.

Dodatki 2/5 pkt.

Dodatków i różnych gadżetów na tym blogu nie jest za wiele. W sumie są jedne z najpotrzebniejszych czyli: strony, obserwatorzy, archiwum bloga i kilka słów o autorce bloga, jednakże dodałabym jeszcze etykiety postów, statystykę i zrobiła zakładkę (stronę) "O mnie" i "Kontakt".

Dodatkowe punkty 2/5 pkt
 - za niektóre, pomysłowe zdjęcia na blogu,
 - za poczucie humoru na blogu.

Podsumowując
Jak już pisałam w punkcie "Szata graficzna" dopracowałabym kilka rzeczy dotyczące wyglądu bloga i zaczęłabym stosować poprawne zasady interpunkcji, tak jak pisałam w punkcie "Styl postów".
Za całość Autorka zdobyła 27/50 punktów. Jest dobrze! ;) 

4 komentarzy:

Kasia Z. pisze...

Moim zdaniem bardzo dobra i sprawiedliwa ocena. ;)

Nikola pisze...

Dziękuję za opinię na mój temat. Tłumaczę to co Ci się nie spodobało.
Jeżeli chodzi o interpukncję, czyli przecinki, a przed nimi spacja ja wiem, że jest to błedem, ale po prostu lepiej mi się tak pisze.
Kolorystyka linkęw, tytułu itd. jest to ciągle zmieniane na moim blogu, więc tym głównie się nie przejmuję.
Co do gadżetów to na razie nie chcę mieć wszystkiego nawalonego, aby pokazać, że coś jednak tam mam. Gadżety u mnie przybywają, ale również ich ilość się zmniejsza. To normalne jeszcze nie wybrałam idealnego wyglądu bloga.
To raczej tyle na temat wytłumaczenia. Dziękuję za recenzję i mam nadzieję, że zmienię to i owo .

Gosia ♥ pisze...

:P Mało punktów ... :( A mam pytanie co trzeba zrobić, żeby blog Ci się tak bardzo spodobał.

Emsils pisze...

Wiesz, trudno mi napisać co trzeba zrobić, aby blog mi się tak bardzo spodobał. Jest wiele czynników, ale nie będę ich teraz, tutaj opisywać.

Prześlij komentarz

Blog contents © Ocenialnia Blogów Emsils 2010. Blogger Theme by Nymphont.