Ocena: rybcia1661-inspiracje.blogspot.com

czwartek, 14 marca 2013

Blog: rybcia1661-inspiracje.blogspot.com
Autorka: Ewelina Rybcia

Pierwsze wrażenie 4/10 pkt.
Po przeczytaniu adresu rybcia1661-inspiracje.blogspot.com pomyślałam, że słowo rybcia nawiązuje do nicku Autorki bloga i tak też się okazało. Do ksywki Autorki dodane są liczby 1661, po czym myślnik i słowo inspiracje. Po samym adresie możemy stwierdzić, że na blogu zamieszczane są inspiracje. To bardzo dobrze, kiedy za pierwszym wejściem wiemy o czym jest blog - za to duży plus! Jednakże jeśli chodzi o nagłówek zdecydowanie nie przypadł mi do gustu. Na nagłówku widzimy jedenaście zdjęć fryzur. Nie będę ukrywać, że zdjęcia są słabej jakości i nie są za świetne, ale o tym już w następnym podpunkcie.

Szata graficzna 4/10 pkt.
Jak już powiedziałam nagłówek nie przypadł mi do gustu. Zdecydowanie jest tam za dużo zdjęć, a po za tym zdjęcia te nie są najlepsze! Muszę jeszcze dodać, że nagłówek jest naprawdę gigantyczny - szerokość może zostać, ale długość to masakra. Mogłabyś zrobić nagłówek np. z prostym napisem adresu Twojego bloga, z tytułem bloga i dać jakąś ciekawą ramkę - wtedy nagłówek byłby prosty, ale za to ładny i estetyczny. Co mogę jeszcze dodać o szacie graficznej? Właściwie to kolor tła niestety także nie przypadł mi do gustu. Jeżeli Autorka tak bardzo lubi kolor zielony to lepiej żeby zmieniła go na mniej jaskrawy. Lepiej było by także zmniejszyć szerokość bloga na trochę mniejszą 1000mpx. było by idealne!

Styl postów 15/20 pkt.
Autorka na blogu pokazuje przede wszystkim zrobione przez siebie fryzury. Jest ich na prawdę masa, ale Autorka ma na prawdę wielki talent do fryzjerstwa i dobrze, że pokazuje swoje fryzury innym! Na blogu opisywane są także dni z codziennego życia. Błędów ortograficznych, gramatycznych i interpunkcyjnych za dużo nie znalazłam. Autorka pisze dobre, sensowne zdania. W postach zamieszcza także dużo zdjęć fryzur, jednak zdjęcia - jak już wspomniałam - nie są za dobre. Mam taką radę: kiedy robisz zdjęcia jakiś fryzur - zwracaj uwagę na tło. Jeżeli masz w domu kawałek pustej ściany, najlepiej rób na tym tle zdjęcia. Wtedy głównym punktem będzie fryzura, a tło będzie ładne i estetyczne. Mam także wrażenie, że kiedy robisz zdjęcia używasz lampy błyskowej. Od dłuższego czasu robię zdjęcia i mam w tym trochę doświadczenia, więc radzę Ci nie robić zdjęcia z lampą w biały dzień, bo wychodzą po prostu nienaturalnie i niekiedy brzydko.

Dodatki 3/5 pkt.
Dodatków na blogu jest pełno. Google+ Autorki, wyszukiwarka bloga, dwie ankiety, archiwum, popularne posty, lista blogów, współpraca i na górze, pod nagłówkiem obserwatorzy. Gadżetów jest na prawdę dużo i lepiej było by gdybyś zdecydowała się kilka z nich usunąć. Będzie wtedy bardziej estetycznie. Jeśli chodzi o te dwie ankiety, zamieszczone na Twoim blogu rozmieść je lepiej obok siebie, a obserwatorów przeniosła bym na dół bloga, ponieważ na górze za bardzo skupiają na sobie uwagę.

Dodatkowe punkty 1/5 pkt.
-
za świetne fryzury!

Podsumowując W trzecim podpunkcie napisałam ci małą radę - dobre by było, gdybyś się do niej dostosowała. Nagłówek i szerokość bloga także przypadło by się zmienić.
Autorka razem uzyskała 27/50 punktów. Popracuj troszkę nad szatą graficzną bloga i zdjęciami, a będzie idealnie! ;)

7 komentarzy:

Unknown pisze...

Dzięki;D
Tak właściwie, to zgłosiłam się, żeby się dowiedzieć, czy dobrze piszę, bo na tym mi najbardziej zależy;D Cieszę się, że zdobyłam tyle punktów;D
A jeśli chodzi o zdjęcia, to niestety, nie poprawię się, bo nie stać mnie na lepszy aparat.

Unknown pisze...

A, i szerokość bloga mam na 1020;D

Gosia ♥ pisze...

Fajna ocena :P

Anonimowy pisze...

Fajny szablon.

Anonimowy pisze...

Co do szaty graficznej to kolorystyka tej ocenialni woła o pomstę do nieba. Podaj adres, droga Emsils, to wyślę Ci fakturę od okulisty, bo wypaliło mi oczy podczas czytania.
Edmund

Emsils pisze...

Tak, wiem. Szata graficzna tej ocenialnii rzeczywiście była trochę rażąca. Jednakże ocenialnię założyłam dosłownie kilka dni temu i to wszystko nie jest jeszcze dopracowane. Teraz na próbę zmieniłam kolorystykę na zielonkawo-niebieski kolor, ale mam zamiar jeszcze nad tym popracować.
Co do okulisty, tak się składa że w poniedziałek w mojej szkole miałam badania wzroku i nie mam żadnej wady, ale dziękuję. ;)

Anonimowy pisze...

Hoho, kasujemy komentarze? :>

Prześlij komentarz

Blog contents © Ocenialnia Blogów Emsils 2010. Blogger Theme by Nymphont.